2015. április 1., szerda

Babakelengye II./2 - Mit? (babaápolás)


A babaápolási szerekre is az előzőekben leírtak érvényesek a legtöbb esetben: azaz, hogy a legolcsóbb (és főleg a gyógyszertári termékek) a legpraktikusabbak!

Tipp 1: érdemes először kevesebbet vásárolni, majd később kiegészíteni a készleteket, mert nem biztos, hogy pl. 20db textilpelenka kell, elég csak 10db (attól függően mennyit bukik a baba); vagy lehet, hogy az elsőre választott pelenkamárka nem válik be.

Tipp 2: frottír törölközőből érdemes kapucnisat venni, mert azt a baba nem tudja olyan könnyen lerúgni magáról és nem fázik meg öltöztetés közben, ill. érdemes nagyméretűt venni (pl. 98cmx98cm), mert az sokáig jó lesz.
Szubjektív: minél nagyobb a türcsi, annál jobb. Én vettem a Rossmannban egyet, és már most kicsi. :(
Textilpelenkából az IKEA pelusa nagy jó minőségű: puha és vastag, csak csomagból az egyik mintás, és én jobban szeretem a sima fehéret (de ez persze ízlés kérdése).

Tipp 3: vatta helyett steril gézlap a köldökcsonk kezeléséhez.
Szubjektív: a köldökcsonkról még csak nem is hallottam a szülés előtt. Ha nagyon fél tőle valaki, itt remek videó van róla, hogy lelkileg felkészüljön rá a család.

Info 1: megszüntették a sebhintőport, már nem lehet kapni gyógyszertárban, így jó a sima kamillás, vagy teljesen el lehet hagyni.

Tipp 4: pelenkából érdemes többet kipróbálni, mindenkinek más jön be.
Szubjektív: nekem a zöld Pampers vált be, a kezdetektől azt használom. Volt amiből kipisilt (Libero), van amelyik illatosított (narancssárga Pampers) és terhesen hánytam a szagától. Ki kell tapasztalni. Kislányoknak általában más válik be (sokaktól hallom a Pampers Premium Caret) mint kisfiúknál (Tescos, Libero). Én kipróbáltam a dm-es saját márkát: tény, hogy sokkal olcsóbb, de nagyon kemény és kisebb a mérete a többihez viszonyítva. Ó, és van aki mosható pelenkát használ, erre most nem térnék ki külön.

Tipp 5: a hajkefe teljesen felesleges.
Szubjektív: én helyette dm-ben kapható arckefét vettem és azzal kezeltem a koszmót, ami nagyon csúnya tud lenni, és gondosan kell kezelni. Nem biztos, hogy szükség lesz rá, de a legtöbb baba 1-3 hónapos korában koszmós lesz és azt a sima babahajkefével nem lehet ledörzsölni, ehhez sokkal durvább anyagra van szükség.



Tipp 6: orrszívó-porszívóra sajnos előbb-utóbb szükség lesz. A legegyszerűbb, legolcsóbb (Arianna) a legjobb, de persze mindenki belátás szerint választ. Update: ennek a turbózott változata: http://www.bebizsepi.hu/ sokkal jobban tisztítható!



Tipp 7: lázmérőből rengeteg típusú van, nem árt, ha van több/több féle. Murphy: biztosan akkor merül le a digitális, mikor a baba beteg. Legpontosabb a higanyos, de nagyon jó a digitális is.
Szubjektív: én beruháztam egy drágább infrás lázmérőre, mikor Marcinak negyedóránként mérni kellett a lázát, és nem volt szívem a popóját piszkálni ilyen sűrű időközönként.

 A LISTA:

10-20db textilpelenka
2db fürdőlepedő és/vagy
2db kapucnis frottír törölköző
babafürdető/krém (gyógyszertári, orvos írja fel a baba megszületésekor)
75%-os alkohol (köldökcsonk kezelésére)
steril gézlap (szintén)
fültisztító pálcika (szintén)
(hintőpor)
popsikenőcs (gyógyszertári, orvos írja fel; majd/vagy Neogranormon/Sudokrém)
popsitörlő (alkohol nélküli és minél kevesebb illatanyaggal)
pelenka
kefe (koszmó kezeléséhez)
napraforgó olaj (koszmóhoz, gyógyszertári!)
orrszívó-porszívó
lázmérő


Coming soon: Senki ne menjen messzire, a következő fejezet a bababútorokról fog szólni! :D

1 megjegyzés: