2015. április 29., szerda

Mit csinálj amikor a gyerek alszik?

édes álmok


Nagyon foglalkoztat engem ez a téma, különösen miután egy barátnőmmel beszélgettünk erről, és ő elmondta, hogy mindig akkor csinálja meg a házimunkát, amikor a babája alszik. Leesett az állam. Meg amikor több ezredjére botlok bele abba a mémbe miszerint a jó anyukának rendetlen lakása és boldog gyereke van. Azóta próbálom magamban megfogalmazni a tökéletes időtöltést gyerekalvásidőben. Először is ott kezdődik a kérdés, hogy alszik-e a gyerek délután? Nekem mivel még csak 3 és 1 évesek a gyerekeim, a jobb napokon alszanak délután. A még jobb napokon hosszút alszanak délután, a legjobb napokon együtt alszanak délután, és a legeslegjobb napokon hagyják, hogy velük aludjak délután. De ez nem volt mindig így. Első gyermekem 1 éves koráig 3x30percet aludt napközben. Aztán beállt nála a napi 1 alvás, szerencsémre, szerencsére. Azt hiszem, ezt ott rontottam el, hogy nem altattam vissza a félórás ébredése után. Úgy érzem, ha próbálkoztam volna, és nem veszem készpénznek, hogy kész, akkor ő most felébredt, hanem odafekszem mellé és még álomba szoptatom, nyertem volna magamnak egy másik fél, esetleg egy órát is. Hangsúlyozom, a mostani 2-3 órás délutáni alvás közben is szoktam 1-2x szoptatni, nehogy azt higgyétek, hogy a 3 óra teljesen egyhuzamban, töretlenül és csak az enyém. :)

De mire is jó az a kincset érő 1/2-1-2, esetleg-netalántán-véletlenül 3 óra, amit egy anya egyedül eltölthet? Nyilván, ha az apa otthon van, sokkal többre, de számoljunk azzal, hogy Apa késő délután, kora este ér haza, és ez a kincset érő idő pl. 13.00-15.00 vagy 14.00-16.00 között zajlik.

Tipp: tedd azt, amitől a legboldogabb, legkipihentebb, legkiegyensúlyozottabb leszel, hogy mikor felébred a baba, újult erővel kezdj neki a nap hátra levő részének és ne érezd azt, hogy valami olyannal töltötted, aminek semmi értelme nem volt. Az én szubjektív véleményemet pedig olvassátok a lista címszavai alatt. Ó, és a lista nem fontossági sorrend! ;)
Mert szerintem a jó anyukának akkor van boldog gyereke, ha boldog anyukája van!!!

fenomenális ötlet

1) Aludj!
Szülés után mindenki azt mondta nekem, hogy aludjak, amikor a baba alszik. Nekem eszem ágában sem volt aludni. Ezernyi jobb ötletem volt ennél. Most már, a második gyerek után, tudom, milyen jó is délután aludni egyet. És pláne sejtem, mennyire vissza fogom sírni ezt a boldog időszakot, hogy egyáltalán alhatok ebéd után, mikor majd vissza kell mennem dolgozni. Mondjuk számomra akkor pihentető a délutáni alvás, ha tovább tart, mint fél óra. Különben fáradtabb leszek, mint előtte. De nagyon jó tud lenni az olyan éjszakai baglyoknak, mint én.

2) Olvass, vagy nézz egy jó filmet, sorozatot, videót!
Ha ez kapcsol ki, tedd ezt! Főzz egy teát, kávét, tölts egy gyümölcslevet, fel a lábakat, takarózz be és belelapozhatsz végre megint, vagy elindíthatod végre. Akkor se bánd elkezdeni, ha csak 20 oldal, vagy 45perc a kétórás filmből! Ha örömet okoz, ennyi is örömet fog okozni.

3) Facebookozz, netezz, válaszolj emailekre, rendezgess fényképeket, tedd ami jólesik!
Senki nem fog érte megkövezni, és ha ettől leszel boldog, nyugodtan! Lelkiismeret-furdalás szigorúan tilos! Ha ez bárkit megnyugtat: én szoktam neten függni és jólesik!! ;)

4) Csinálj valamit, amit már 1000 éve halogatsz, vagy valami spontán új dolgot!
Ettől garantáltan jobban fogod érezni magad, ha a baba felébredt és te elkészültél vele végre. Vagy valami teljesen új dologba fogni ugyanolyan öröm. Én pl. varrtam egy plüssállatot tegnap. Még most is a fellegekben járok tőle, olyan sikerélményt adott.

ilyen lett

5) Engedj egy jó meleg fürdőt, epilálj, sminkelj, csinosodj!
Tuti biztos, hogy üdének, szépnek és boldognak fogod magad érezni, és ez mindenkinek jót tesz. Baba mosolyog, Apa megdicsér, Te pedig büszke lehetsz magadra, milyen szép vagy!

6) Elő a polifoammal: tornázz!
Szívből ajánlom, otthoni kényelemben elérhető, online élő és rögzített adások elérhetők: Gyerünk, Anyukám! Garantált izzadás, garantált önbizalom-növelés, garantált jókedv!

7) Takaríts, pakolj, vasalj!
De csak akkor, ha komolyan ez tesz boldoggá. Én igyekszem minden ilyesmit akkor megcsinálni, amikor a gyerekek játszanak, és nem igényelnek engem még annyira, pl. a reggeli időszakban. Gyors mosás, teregetés, főzés, porszívózás, wc-pucolás. Nem több, mint 1, vagy max. 2 óra, de azt ne az én drága me-time-omból vegye el. A srácok meg ennyit kibírnak a járókában, Legoval, neadjisten mesenézéssel. Utána az övék vagyok, kaja is van, rend is van, tiszta ruha is van, és nekem sem azon kattog az agyam, hogy ezt is meg kéne csinálni valamikor.

Élvezzétek ki, amíg a gyerek alszik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése