2015. április 7., kedd

Mit vigyünk magunkkal szüléskor a kórházba?



Listámat a szülésznőmtől, Széles Ágnestől kaptam, aki a Liliom bábakonzultáció, ill. a Babaváró konzultációnál adott nekem tanácsokat, és két szülésemet vezette a Szent Imre Kórházban. Ezt egészítettem ki egy-két saját holmival. Két csomag szükséges: az egyik (kisebb) a szülőszobára kell, a másik (nagyobb) a gyermekágyas osztályra.

A LISTA:

1. Szülőszobára:
- várandós kiskönyv
- leletek (utolsó labor, utolsó vércsoport, utolsó UH, hüvelytenyésztés, AFP/HEP)
- házassági anyakönyvi kivonat/apasági nyilatkozat
- hálóing
- papucs
- törölköző (1 kicsi, 1 nagy)
- 1db normál Tena betét
- 1db extra Tena betét
- Tena bugyi
- 1db WC papír
- 4x0,5l ásványvíz, cumizós kupakos
- 1,5l mentes víz
(- plusz takaró)
Apának:
- ruha
- szőlőcukor/műzli/szendvics/csoki/alma/banán
Lehet még:
- gátmasszázs olaj
- homeopátiás szerek
- CD/gyertya/mécses

Tipp 1: a szüléskor használt hálóing nagy valószínűséggel véres lesz, és csatak izzadtság, ne a legszebbet válasszuk. Jó, ha szoptatós, de nem feltétlenül kell, hogy az legyen.

Tipp 2: szexi a flip-flop, de szüléskor lábujjakat igazgatni nem a legkellemesebb, praktikusabb a sima papucs, ne legyen csúszós!

Tipp 3: a nagy törölköző zuhanyzáshoz kell, a kicsi homlok törölgetéshez. :)

Tipp 4: extra Tena betétből érdemes többet venni, mert szülés után 6 hétig menstruáció jellegű vérzés lesz jellemző, melynek mennyisége fokozatosan csökken. A Tena bugyiból ilyet érdemes venni (kb. 4db-ot), nagyon kényelmes, jól tartja a betétet, könnyen tisztítható, gyorsan szárad.(1 csomagban 2db található.)

A többi márka olcsóbb, de használhatatlan. (Láttam máson, tapasztalták!)
Szubjektív: a méretről annyit, hogy nekem 36-os a méretem, és az M-es bugyi volt jó rám, az S-es nem jött fel az amúgy csinos kis fenekemre. :)

Tipp 5: a cumizós kupakos ásványvíz azért jó, mert abból sokkal kényelmesebb szülés közben szipákolni, mint a kupak nélküliből (tuti kiborul). Ebből 4db simán elfogy a szülőszobán egy átlagos hosszúságú szülés során. (A többi víz Apának van, ill. a szülés utánra.)

Tipp 6: plusz takaró kell(het).
Szubjektív: nekem nagyon kellett volna az első szüléskor. Télen szültem, 100 másik anyukával, kértem még takarót, de egyet adtak, lehelletvékonyat. Majd' megfagytam. A vérveszteség miatt 2 órán keresztül dideregtem. Van egy jó könnyű, kicsire összehajtható, de mégis vastag Dormeo takaróm, na, arra nagyon vágytam akkor. Márciusi gyermekem születésekor is jól jött.

Tipp 7: apás szüléshez a ruha gyógyászati segédeszközboltban, a kórház boltjában, és esetleg patikában kapható. Legkisebb méret az L-es! :)


2. A gyermekágyas osztályra
- szoptatós hálóing/gombos hosszú ing 2-3db
- szoptatós melltartó 2-3db
- melltartóbetét (vastagabb fajta) 1 doboz
- 1db jó meleg zokni
- nesszeszer (fogkefe, fogkrém, papírzsepi, hajkefe, fülpiszkáló, hajgumi, krémek stb.)
- extra Tena betét (nagy csomag)
- WC papír 4-5 tekercs
- pohár, tányér, evőeszköz, mikrózható edény tetővel
- papírtörlő
Kellhet még:
- köntös
- hajszárító
- szoptatós párna
- aranyér kenőcs és kúp (Sperti)
- korpa (székletlazításhoz, joghurtba)

Tipp 1: a szoptatós hálóing hasznos.
Szubjektív: soha életemben nem használtam hálóinget, de szülés után nagyon kényelmesnek találtam. Nem kell a pizsamanadrágot letolni, lehajolni, felhúzni, csak felkapni, és kész. Mikor jön a vizites orvos, csak felemelni és kész. Újonnan méregdrága az ami szép, én Vateráztam 4db Brendon márkájút: csodapuha pamut és szép!

Tipp 2: szoptatós melltartó valószínűleg állandó darabja lesz a ruhatárnak 6-20 hónapig. :) Olyat érdemes választani ami kényelmes. Van pamut, sportos, érdemes szülés előtt körülnézni és bevásárolni párat.
Szubjektív: nekem ilyen van. Sajnos nem pamut, de nagyon praktikus.

Tipp 3: melltartó betét az első hetekben biztosan kell majd (később nem mindenkinek ömlik a teje minden babanyikkanásra). Közép árkategóriájút érdemes venni és olyat ami jó vastag. A későbbiekben bőven elég a dm-es, 30db-os, 499Ft-os.

Tipp 4: zokni azért kellhet, mert nem minden kórházban lehet bemenni a kórtermekbe a látogatóknak és a folyosón lehet, hogy hideg van, míg a gyermekágyas osztályon télen is 26°C-ra lehet számítani.
Szubjektív: nekem nagyon fázott a lábam, jól jött a zokni. :)

Tipp 5: az aranyér egy nagyon szemét dolog, előre nem lehet tudni, kinek alakul ki, kinek nem, de akinek a várandósság során kijön, az készüljön rá, hogy a szülés után azt kezelni kell. A Spertit lehet szoptatás idején is alkalmazni. Ha nagyon vészes, van hozzá kúp is!
Szubjektív: sajnos nekem ez sem nagyon használt, a háziorvosom Aurobint írt fel. Érdeklődj róla háziorvosodtól!

A babának:
- 1/2 cs pelenka
- 1 cs popsitörlő
- 1 popsikenőcs
- ruha (body, rugdalózó, sapi)
- 2db textil pelenka
- hazamenős ruha (évszaknak megfelelően)

Tipp 1: érdeklődj a kórházban, hogy adnak-e pelenkát, ruhát a babára. Ha nem, vinni kell. Pelusból 1 csomag fele elég lesz (3-6kg-os babára való, kb. 20-30db-os a legkisebb méret). Viszont popsitörlőből nem elég a kicsi csomag, mert a baba első kakija (a magzatszurok) nagyon ragadós, fekete cucc, amire van, hogy 4-5 törlőkendőt is el kell használni mire lejön a popsijáról. Mire folyós, sárgás-zöldes anyatejeset kakil, már otthon lesztek! ;)

Marcival 7,5 órásan

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése