2015. május 21., csütörtök

Szoptatási pózok


A következő szoptatási pózokat nagyrészt itt találtam, ebből szemezgetem ki a lényeget, és egészítem ki saját tapasztalatokkal.
1) Focilabda
 

- császáros anyukáknak jó választás lehet ez a póz
- védi a császársebet és jobban támasztja a baba fejét és nyakát
- nagymellű anyukáknak, vagy koraszülött/kis súllyal született babáknak, illetve ikreknek praktikus
- a babát könnyű megtámasztani és elhelyezni
- tartsd a babát a hónod alatt, mint egy focilabdát,
- fejét emeld meg a kezeddel úgy, hogy a hüvelykujjad a baba füle alatt és a és a többi ujjad a nyakszirtje alatt van
- a baba álla, mellkasa, térde a melled felé néz
- felhúzott térdekkel, vagy párnával támaszthatod a könyöködet
Szubjektív: nekem ez a póz segített a tejláznál. Illetve ennek az a változata, amikor szinte hason fekve a baba fölé hajolva szoptattam.

2) Oldalfekvés


- ha nehezen, először, vagy császárral szültél
- ha aranyered, sérved, császársebed van
- ha kimerült, fáradt, gyenge vagy
- ha éjszaka is ezerszer szoptatsz
- helyezd magad mellé a babát úgy, hogy az álla, mellkasa, térde a melled felé nézzen
- karoddal és kézfejeddel támaszd a baba hátát és fejét
Szubjektív: szerintem a legkényelmesebb, legnyugodtabb (neked) és legmegnyugtatóbb (a babának) póz. Én szinte mindig így szoptatok, ha tehetem; főleg ha altatok. Ha hiányolod a szorosabb testi kontaktust a babával (ami a többi póznál nagyobb mértékben jellemző), húzd fel a térdedet és helyezd rá a baba lábait, így a hasatok is teljesen összeér. Én így összegömbölyodve szeretek a legjobban szoptatni. :)

3) Keresztbölcső


- ebben a pózban a baba feje könnyen támasztható
- fejét emeld meg a kezeddel úgy, hogy a hüvelykujjad a baba füle alatt és a és a többi ujjad a nyakszirtje alatt van
- fordítsd a babát az oldalára úgy, hogy hogy az álla, mellkasa, térde a melled felé nézzen
- tartsd a babát a mellkasod felé
- tegyél egy sima vagy szoptatós párnát a baba alá, hogy a melleddel egy szintbe kerüljön
- előnye, hogy nagyon szoros a testi kontaktus, teljesen összesimul anya és babája

4) Bölcső


- a legtöbb anya számára ez a legismertebb póz, azonban ez a legkevésbé hatékony, mivel az anya így tudja legkevésbé irányítani a baba fejét
- helyezd a baba fejét a könyökhajlatodba
- fordítsd a babát az oldalára úgy, hogy hogy az álla, mellkasa, térde a melled felé nézzen
- támaszd a baba hátát a karoddal és fenekét a kezeddel

Felmerülhet a kérdés:
Mi a különbség a bölcső és keresztbölcső között? - A keresztbölcsőnél a baba feje a kezedben van, míg a bölcsőnél a feneke van a tenyeredben. Előbbinél könnyebben mozgatható a fej. Utóbbit nagyobb babáknál javaslom, nem újszülötteknél. Azért sem, mert bármekkora párnát is teszel a baba alá az öledbe, a nyakad, hátad meghajol és rossz tartást eredményez hosszútávon.  
Szubjektív: Én az egyévesemet szoptatom így, amikor vigasztalásként kér egy-két kortyot. :)
Mi a különbség a focilabda és a keresztbölcső között? - A focilabdánál a baba teste melletted, míg a kereszbölcsőnél a mellkasoddal szemben fekszik.


5) Háton fekve


- újszülötteknek
- frissen szült anyáknak, pl. a szülést követő első órákban
- hasfájós babáknak
- egy teljesen természetes és szabályos póz
Szubjektív: ha első gyermekem születése után ezt tudom, csak így szoptattam volna őt az első időkben, mikor alig bírtam mozogni.

A helyes szoptatási technikákról egy korábbi bejegyzésben olvashattatok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése