2015. június 11., csütörtök

Játékok, amik nekünk legjobban bejöttek

ő nem az enyém, de kétségkívül el van halmozva játékokkal
Mikor a nagyobbik fiam megszületett, nemhogy játékai, de még rendes gyerekszobája sem volt. Aztán szépen lassan megtelt az egyik polc, majd az egyik sarok, majd az egyik szobánk a játékaival, így a kisebbik már egy konkrét, 2-3éves korig terjedő, a teljes játékspektrumot fedező gyermek-paradicsomba született. Íme, pár játék tipp, ami nekünk bevált.
(Megjegyzés: mivel fiús anyuka vagyok, ezek főleg fiús játékok. Bár nyilván nem kényszerítünk szerepeket rájuk! Játékbaba is van itthon, az én régi élethű, újszülött formájú, természetesen hímnemű ;) játékbabám - már kiskoromban is elhivatott voltam a témát illetően ;) - de a fiaim, nagy bánatomra, rá se hederítenek szegényre.)



Tippek:

- flakonok, régi távirányító, rossz kábelek (4-6hó+)
- formabedobálós játékok (legegyszerűbb, legolcsóbb) (6-8hó+) ülni tudó gyermeknek
- építőjátékok (hordók, torony-poharak) (4hó+)
- gyerek szerszámosláda IKEA (12hó+)
- kalapálós játék IKEA (12hó+)
- labdák - kicsiknek kisebb, amit jól meg tudnak fogni (4hó+)
- LEGO (3+) és Duplo (12-18hó+) minden mennyiségben
- kismotor (12-18hó+) járni tudó gyermeknek
- 1-2 halk zenélős játék (nem több, mert megőrülsz) (0hó+)
- játékhangszerek (minőségi, drágább a jobb) (12-18hó+)
- Schleich állatok (drágák, de gyönyörűek)
- Fakopáncs játékok (innen szinte minden jó)
- kisautók, matchboxok (18+)

Schleich csodák

Kislányos barátnőimnél láttam:

- babák (12hó+)
- mesekönyvek (6-12-18hó+)
- matricás albumok (3+)
- főzőcskés készletek (2+)
- játékbabakocsi (12-18hó+), járni tudó gyereknek
- plüssállatok (18hó+)
- babaház (3+)
- puzzle (2+)
gyermeki énem titkos vágyai
Szabadtéri játékok, amit vennék, ha lenne kertünk:

- hinta (6-8hó+)
- csúszda (8-12hó+)
- trambulin (2+)
- homokozó (8-12+)

játszótér otthon
Amik nekünk nem voltak, ill. feleslegesnek éreztem megvenni:
(Természetesen másnak lehet, hogy épp ezek a kedvencei!)

- játszószőnyeg (0+)
- járássegítő (10hó+) állni tudó gyereknek
- bébikomp (10hó+) állni tudó gyereknek (szerintem kifejezetten káros lehet)


Szubjektív: azt tapasztaltam, hogy a játékboltban kapható babajátékokkal a gyerekek NEM játszanak, csak a helyet foglalják. Ha hasznos dolgot szeretnél vásárolni, olyat érdemes választani, ami műanyag, nagy, könnyen megfogható, és ha a gyerek nagyobb lesz, valami kreatívat tud belőle készíteni később. Pl. a szerszámos láda kalapács és csavarhúzó része már 4 hónapos korban is helyettesíti a rágókat (amivel később nem lehet kezdeni semmit), viszont 2 évesen tudja majd a csavaró mozdulatot próbálgatni vele.

Szubjektív: az én gyerekeim valamiért nem szeretik a plüssállatokat, pedig én mit nem adtam volna egy olyan Kisvakondért anno, amilyen nekik van... Plüssökkel kapcsolatban azt tapasztalom, hogy csecsemőknek nem annyira praktikus. Ha szereti a baba, akkor arra érdemes figyelni, hogy az anyaga mindenképpen természetes és 100% pamut, vagy frottír legyen, semmiképpen ne műszálas!

busy board

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése