2017. január 12., csütörtök

Ha már nagyon szülnél: praktikák szülés-indításra

A kiírt időpont (due date) az első gyereknél majdnem szentírás volt a számomra. Pedig nekem előre szóltak, hogy csak a babák 5%-a születik meg pontosan azon a napon amikorra kiírják őket. Még akkor is ragaszkodtam ahhoz a dátumhoz. Aztán mint a hideg zuhany, akarom mondani a meleg magzatvíz - borított el a felismerés, hogy első gyermekem bizony 10 nappal előbb fog megérkezni. A másodiknál már úgy mentem neki, hogy biztos ő is előbb jön, és ebben hittem végig. Ő bezzeg jól érezte magát, és csak egy nap engedményt adott nekem. A harmadiknál nem voltak elvárásaim, csak nagyon bíztam benne hogy nem hordom túl, hiszen óriásira tippelték, és az én fiaim az utolsó hetekben 100-150g-okat híztak. Tehát, azt mondanám tippnek, hogy rá kell bízni a természetre a dolgokat, mert a baba tudja mikor kell jönnie. Egy-két dolog állítólag segít kicsalogatni a babákat, ezeket összegyűjtöm Nektek! Többet én is kipróbáltam, leírom nekem melyik vált be és melyik nem.

az első babával türelmesen vártam (és milyen rend volt még akkor) :D

Amiket próbáltam:
- Szex: ez tűnt eddig a tuti tippnek (baba aznap, illetve másnap reggel meg is született)
- Ananász: jól esett, de nem tudom, használt-e
- Alkoholmentes bábakoktél: ihatatlan, pár kortyot bírtam meginni belőle (recept alább)
- Fűszeres ételek: 3. babánál folyamatosan ettem indiait, nagyon szerette :) a többieknél kihánytam :(
- Sétálás: egyszer használt
- Lépcsőzés: nem használt
- Forró fürdő: jóslófájásokat elmúlasztotta, de csak ennyi
- Talpmasszázs: a kozmetikusom anyukája csinálta, és szerintem ez bejött (baba 2 nap múlva)
- Málnalevél tea: 36. héttől ittam, nem tudom, mennyiben járult hozzá a dolgokhoz
- Homeopátia: alapvetően nem hiszek benne, de szedtem a bogyókat


a másodiknál azt hittem, hogy előbb jön és mindenkinek ezt is mondtam. nem kellett volna.
hetekkel a szülés előtt már jöttek a kérdések. :D
a harmadiknál megtanultam nem siettetni, de nagyon nehéz volt a vége. szó szerint súlyos volt.
Amiket nem próbáltam:
- mellbimbók ingerlése
- tonik
- ricinus
- lazítás
- program, mozgalmas nap
- másik bábakoktél: (recept alább)
- akupunktúra

Forrás, részletes infó itt:
http://www.babanet.hu/gyermekvallalas/harmadik-trimeszter/szulesindito-praktikak/

és itt:

http://www.natural-pregnancy-midwife.com/ways-to-induce-labor.html

#1 Recept: reggel 1 liter vizet feltenni főni, benne egy kis darab gyömbért lereszelve (kb. 1púpos teáskanálnyi), 10 szem szegfűszeget és egy kb. 10 cm hosszú fahéjrudat. Ezt felfőzni, aztán le a tűzről és 1 púpos evőkanál vasfű teát beleáztatni kb. 10 percig és leszűrni. Ízesíteni mézzel vagy cukorral lehet, citrommal nem. Délig meg kell inni az egészet.

#2 Recept: 1 narancs és 1 grapefruit leve és egy csipet reszelt gyömbér

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése